Jak strukturovat remarketingové seznamy
Remarketing, retargeting – je jedno jak to pojmenujete, vždy se jedná o oslovování lidí, kteří byli u vás na webu (pokud nebudete pracovat s podobnými publiky v adwords).
Na PBS jsem měl prezentaci o RLSA (remarketing ve vyhledávání – prezentace), takže jsem se rozhodl to víc rozepsat, jak to segmentuji já.
RLSA Segmentace
Hlavní překážka je, že seznam pro RLSA musí obsahovat minimálně 1000 cookies. Nově půjdou použít pro RLSA i analytics listy. Osobně si myslím, že je tady nutná čerstvost těchto cookies, čím čerstvější, tím lepší. Pokud máte malý traffic, tak musíte dělat segmenty opravdu z rozmyslem, protože je nutné, aby daný list obsahoval min. počet cookies, pokud máte malý traffic, tak tento list nenaplníte a remarketing ve vyhledávání se vám prostě nepustí.
Čerstvost dat
Samozřejmě by bylo ideální mít publika – 1 den, 2 dny, 3 dny, 4 dny atd.. Určitě nesmíte zapomenout mezi sebou daná publika vyloučit a osobně z nich vylučuji i lidi, kteří objednali.
Aktuálně máme připraveny segmenty podle čerstvosti. K tomu přidávám ještě další speciální segmenty – opustil košík, objednal, je členem věrnostního programu, případně provedl nějakou akci.
Určitě bych nezapomínal i na návštěvníky, kteří na webu kdysi byli. Platnost cookies je +- 2 roky, je pravděpodobné, že za tu dobu se daná cookie ztratí (uživatel si promaže prohlížeč, reinstaluje windows atd. atd.), ale myslím si, že rok může cookie existovat.
Pokročilý remarketing
Osobně se mi líbí článek od Igloonet – Remarketing na základě eventů – kde se hodně věnují pokročilému remarketingu, ale toto je přesně případ, kdy malý traffic na webu znamená hodně práce a špatné výsledky. V ČSA používáme jednoduchý remarketing na základě odkud kam člověk letí, takže pokud hledá PRG – BCN, tak se mu zobrazí kreativa Barcelony (pokud není přetlačen jiným systémem, kde jsou ty kreativy jiné).
Vždy záleží na daném oboru a rozpočtu na marketing. Určitě nemá smysl dělat segmenty rozsáhlé, když na to máte málo peněz, protože nebudete mít dostatečný polštář na testování.
Jak to mám nastavené
Čím čerstvější cookies – 1 den, 2 dny – tím větší mám nastavené biddy. Pro opuštěný košík mám biddy i na úrovni 170 % původní nabídky. Jednotlivé listy pak podle čerstvosti od 120 % do 60 %. Je to hodně o testování a následném sledování, co se bude s danou reklamou dít. V účtech mám i dlouhé listy publik – 540 dnů, kde cílím s nižší nabídkou – okolo + 30 %. Samotnou skupinou jsou publika, která udělaly konverzi. S nimi můžete a nemusíte pracovat, já s nimi v rámci RLSA moc nepracuji, jak jsem psal výše, z RLSA je vylučuji, protože s nimi mám v plánu jiné věci, viz. níže. Ale dokážu si u nich představit použití pro upsellové kampaně, dokupování příslušenství apod.
Nezapomeňte
Při použití publik pro RLSA nezapomeňte použít u publik – Pouze nabídka – jinak by se vám dané cílení zúžilo pouze na cookies v publiku.
Dalším krokem je použití RLSA – Cíl a nabídka – tzn. vytvořit samostatné kampaně a oslovit pouze lidi, kteří byli na vašem webu. Jednak na ně můžete použít jinou zprávu, jinou cílovou URL, ale hlavně můžete pracovat s jiným setem klíčových slov, které by normálně nebyly úplně konverzní.
Proč mít RLSA v účtu
Díky změně biddů na smysluplné lidi (samozřejmě podle segmentů), se jednodušeji dostanete na konverznější pozice (top 3), což samo osobě pomáhá ke konverzi. Dobrý článek na to napsala Markéta – Top 3 vs. ostatní pozice. Schválně se na něho podívejte, jak vám to generuje konverze. Další výhodou RLSA je spojení s DSA – dynamické reklamy ve vyhledávání – (mělo by se rollovat teď někdy do účtů).
Konverze budou levnější. Můžete si více hrát s textací, můžete víc experimentovat.
Jak s tím pracujete vy?
Definuj co je malý traffic a malý rozpočet 🙂 Ty dokážeš vygenerovat 1000 čerstvých cookies pro PRG – BCN? Wow 🙂 Když se podívám na ty běžné středně velké eshopy pro které typicky řeším hlavně SEO, tak 1000 čerstvých cookies dají dohromady tak možná na ty nejobecnější kategorie a všechny návštěvy :-/ Asi žiju v mikrokosmosu!
A to je právě nad čím se musíš zamyslet, pokud nemáš traffic, tak ty seznamy musíš dělat delší, abys to nabral, takže klidně to může být seznam i 10+ dnů. Jop, některé směrování je hodně hledané:)
Rozpočet – tím, že budeš navyšovat biddy (v mém případě i o 180 %), tak musíš na to mít prostě prachy, takže s 5000 Kč rozpočtem na Adwords si úplně nevystačíš, ikdyž to bude mít konverzní efekt. Osobně si myslím, že na menší e-shop je takový základ 20 000 Kč. (Záleží na segmentu). S tím se už dá hodně hrát.