Gmail Sponsored Promotions
Google přišel s další novinkou v podobě Gmail Sponsored Promotions. Reklama se chová podobně jako reklamní e-mail. Je to prostě další level, který PPC agentury budou muset zvládnout. Zatím je to v beta verzi a přístup do GSP vám musí zařídit zaměstnanci v Googlu. Následné nastavení je docela jednoduché. Nastavíte si rozpočet, který bude přiřazen k účtu Adwords. Připravíte si kreativy a texty, které zabalíte do zipu a následně nahrajete přes rozhraní, kde s tím následně můžete pracovat, případně vše můžete tvořit online.
Reklama se zobrazuje na pravé straně při čtení e-mailových zpráv a to nad ostatníma reklama z Adwords.
Další možností je zobrazaní v horním panelu, když máte zapnuté Promo Akce.
Po kliknutí se dostanete na reach formát, který vypadá jako e-mail.
Tento formát (e-mail) můžete přeposlat komukoliv dalšímu, případně rovnou kliknout na banner (odkaz). Při přeposlání na jiný e-mail si odkazy pamatují url, kterou jste nastavili.
Formát newsletteru je standardní htmlko, které tvoříte pro vaše newslettery. Jsou tam určitá omezení a doporučení, ale neměl by to být problém pro zkušené newslettrysty:)
Do jedné reklamní kampaně můžete přidat víc kreativ, které můžou rotovat a otestovat si, která je lepší. Případně mít víc reklamních kampaní a rozdělit si je na různé segmenty.
Nastavíte si cílení např. na věk, pohlaví, jazyk, zemi a nebo podle zájmů uživatelů gmailu nebo vlastní e-mailové databáze, případně na různé kombinace zmíněného.
Další informace najdete na: http://www.ppcnovinky.cz/gmail-sponsored-promotions-prvni-beta-inzerenti-v-cr/
Jelikož se jedná o beta verzi, která není dlouho spuštěna, tak výsledky zatím u nás moc nebudou, zatím jedinný větší inzerent, který gmail okupuje je webnode a mall, kteří by tyto výsledky mít mohly, ale je otázka jestli se podělí. Třeba o tom napíše Markéta na blogu markeeting.cz.
Další zdroje: