Udělejte si PPC audit
Čas jsou peníze, takže je zbytečné s ním mrhat, ale o své podnikání se musíte starat. Přinášíme několik tipů, které vám ušetří čas a zároveň vám pomohou udržet vaše PPC kampaně v dobré kondici.
Tento PPC audit zabere +- 10 minut, ale pomůže vám odhalit spoustu „problémů“.
1) Nečekám moc dlouho se zastavením klíčových slov, které nefungují?
Nastavte si priority, podle kterých budete určovat maximální částku, kterou jste ochotni za konverzi zaplatit a podle toho si odflitrujte klíčová slova.
V článku, ze kterého čerpáme jsou tyto hodnoty nastaveny následovně.
- 0 Conversions and >4x CPA goal spend
- 1 Conversion and >3x CPA goal
- 2 Conversions and >2x CPA goal
- 3 Conversions and >1.5x CPA goal
- 4+ Conversions and >1.2x CPA goal
Klíčová slova si jednoduše zobrazíte přes filtry.
2) Zastavil jsem klíčová slova, která fungovala?
Někdy se stane, že zastavíte klíčová slova, ale pak je zapomenete znovu aktivovat.
3) Je můj rozpočet optimální?
Upravte rozpočty podle minulých dat, kdy přidejte tam, kde to fungovalo a uberte na místech, kde ne.
4) Máte zamítnuté reklamy?
Rychlou kontrolou, hlavně při vytváření nových kampaní, zjistíte stavy a případně je pošlete ke schválení. Nejčastějším problém jsou špatné URL, neověřitelná cena apod.
5) Mám PLA nastaveno správně?
Otevřete si Merchant Center a zkontrolujte napárování, případně čekají položky, které se importovali.
6) Nemám v účtu nerelevantní klíčová slova?
Seřaďte si klíčová slova podle impresí a zhodnoťte relevanci klíčových slov. Případně je můžete hodnotit podle kliknutí nebo CPA.
7) Používám správné URL?
Stáhněte si data (bude souviset i s bodem 8) a zkontrolujte si URL a sem tam nějakou otestujte, jestli směřuje správně.
8) Nemám chyby v inzerátech?
Velice jednoduchá vychytávka. Stáhněte si inzeráty do excelu a následně si je překopírujte do Wordu, pokud máte zapnutou kontrolu pravopisu, tak se vám chyby v inzerátech podtrhnou a pak to stačí jenom dohledat v účtu. Jednoduché, že?
9) Jsou kampaně správně zacíleny?
Cílení je důležité, hlavně pokud cílíte na různá města (např. podle provozovny) a pak na celou ČR. Zbytečně neutrácejte v kampaních, které nemají správné zacílení.
Zdroj včetně hlubšího popisu a obrázků (v angličtině): http://www.ppchero.com/save-time-with-the-ten-minute-ppc-audit. Přeloženo a upraveno pro 999.cz