Google Adwords Scripty – Skóre kvality

Google umožňuje používat automatické scripty, které vám mohou usnadnit práci a my vám přikládáme jednoduchý manuál, jak jeden z těchto scriptů použít a implementovat.

Určitě jste již slyšeli o skóre kvality u adwords účtu, doufám, že ho sledujete a optimalizujete. Skóre kvality klíčových slov ovlivňuje snad vše v nastavení adwords. Čím máte vyšší skóre kvality, tím biddujete levněji a máte vyšší pravděpodobnost být na vyšších pozicích. Při nižším skóre kvality tuto možnost máte také, ale budete muset zaplatit mnohem víc. Skóre kvality je v rozmezí od 1 do 10 a odráží kvalitu vstupní stránky v souvislosti s klíčovým slovem a reklamou. Pokud máte nízské skóre kvality, tak nezoufejte, vždy můžete vstupní stránku upravit, případně dané klíčové slovo smazat, pokud nepřináší konverze nebo má vysoké CPC.

Skóre kvality si zobrazíte v záložce klíčová slova a pokud je nemáte v přehledu, tak musíte přizpůsobit sloupce.

Teď se pustíme do samotného scriptu.

Scripty naleznete v levém menu pod položkou hromadné operace – > Skripty

A dáte vytvořit nový script a do prázdného pole nakopírujete níže uvedený script, který si ještě probereme.


function main() {

var totalImpressionsAnalyzed = 0;

var totalQualityScoreAnalyzed = 0;

var keywordIterator = AdWordsApp.keywords()

.withCondition("Status = ENABLED")

//.withCondition("CampaignName CONTAINS_IGNORE_CASE " + "Název kampaně")

.withCondition("CampaignStatus = ENABLED")

.withCondition("AdGroupStatus = ENABLED")

.orderBy("Impressions")

.forDateRange("LAST_30_DAYS")

.withLimit(100000)

.get();

while (keywordIterator.hasNext()) {

var keyword = keywordIterator.next();

var qualityScore = keyword.getQualityScore();

var keywordStats = keyword.getStatsFor("LAST_30_DAYS");

var impressions = keywordStats.getImpressions();

var qualityScoreContribution = qualityScore * impressions;

totalQualityScoreAnalyzed = totalQualityScoreAnalyzed + qualityScoreContribution;

totalImpressionsAnalyzed = totalImpressionsAnalyzed + impressions;

}

var accountQualityScore = totalQualityScoreAnalyzed / totalImpressionsAnalyzed;

Logger.log("QS: " + accountQualityScore);

//var recipient = "tomas@bzirsky.cz"; var subject = "Account Quality Score"; var body = "Account Quality Score:\n\n" + accountQualityScore; MailApp.sendEmail(recipient, subject, body);
var date = new Date(); var spreadsheetUrl = "https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=xxxxxxxxxxxx=sharing"; var qualityScoreSheet = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl).getActiveSheet(); qualityScoreSheet.appendRow([date, accountQualityScore]);
}

Toto je celý kód, který vložíte do daného textového pole. Je v něm automaticky nastaveno, že bude počítat skóre kvality ze všech kampaní a výsledek scriptu bude ukládat do spreadsheetu. Pokud byste chtěli, aby to posílal na e-mail, tak stačí odkomentovat // var recipient a změnit e-mail, viz níže.

Odeslání na e-mail


var recipient = "tomas@bzirsky.cz"; 
var subject = "Account Quality Score"; 
var body = "Account Quality Score:nn" + accountQualityScore; MailApp.sendEmail(recipient, subject, body);

Díky tomu vám bude chodit výsledek skóre kvality na e-mail, což není špatné, ale nic moc vám to neřekne, protože dojde e-mail s obsahem QS: 8,555546, proto doporučuji druhou variantu.

Přidat do google spreadsheetu


var date = new Date(); var spreadsheetUrl = "URL na spreadsheet"; var qualityScoreSheet = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl).getActiveSheet(); qualityScoreSheet.appendRow([date, accountQualityScore]);

Díky této části scriptu, se vám bude hodnota zapisovat do excel listu (např. denně), hezky pod sebe, takže po přidání grafu budete mít přehled o vývoji skóre kvality.

Stačí v google drive vytvořit nový excel, ten pojmenovat a v pravém rohu je tlačítko sdílet, kde vám stačí nakopírovat odkaz a ten vložit do scriptu za

spreadsheetUrl

Autorizace a nastavení pravidel

Script před uložením autorizujte a otestujte ho stiknustím Spustit. Pokud se operace neprovede, budete o tom hned informování. Doporučuji nastavit plánování spouštění – Vytvořit plán a nejlépe ho nastavit na každý den např. 10h. Znovu ho autorizujte a druhý den zkontrolujte jestli do spreadsheetu přidal další řádek s QS.

Jak to bude vypadat?

Skóre kvality v GA

Následně si do tohoto excelu můžete zapisovat, jaké jste udělali změny a následně sledovat, jaký to mělo efekt. Obrázek je z reálných dat.

Je to sice pouze jedna hodnota, ale pokud získáte novou zakázku, tak jednoduše můžete ukázat, jak se “všechno zlepšovalo”.

Google některé scripty dal již vytvořené, takže můžete vyzkoušet i další a hlavně si můžete vytvořit své vlastní. V kombinaci se štítkama, díky kterým budete moct jednotlivé kampaně, sestavy, reklamy značit a filtrovat, získáte jednodušší přehled nad svým účtem.

Pokud máte dotazy nebo vám něco nefunguje, napište mi.

Zdroj: http://searchengineland.com/how-account-quality-score-can-guide-adwords-optimization-148595, přeloženo pro 999.cz

Tomáš Bzirský

Jsem fanoušek Googlu, ikdyž ho podvádím s iPhonem. Dělám do online marketingu. Klikání, nějaká čísla, sem tam něco postnu nebo pošlu pohlednici. Aktuálně makám pro Rohlik.cz, kde pečeme něco velkého a neskutečného!

Mohlo by vás zajímat...

1 Response

  1. 11.12.2013

    […] Ve starším článku jsem popsal návod, jak sledovat skóre kvality na denní bázi. Osobně tento script používám a jsem s ním nadmíru spokojený. https://www.bzirsky.cz/blog/google-adwords-scripty-skore-kvality/ […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge