Přejdi na obsah

Tomáš Bzirský – Nejen o marketingu

Cestou necestou internetem

Menu
  • Marketingová konzultace
  • Kontakt
  • Perplexity Pro zdarma?
  • Máte Bitcoin a nechcete ho prodat?
Menu

Google Adwords Scripty – Skóre kvality

Zveřejněno v 12.6.201320.9.2013 od Tomáš Bzirský

Google umožňuje používat automatické scripty, které vám mohou usnadnit práci a my vám přikládáme jednoduchý manuál, jak jeden z těchto scriptů použít a implementovat.

Určitě jste již slyšeli o skóre kvality u adwords účtu, doufám, že ho sledujete a optimalizujete. Skóre kvality klíčových slov ovlivňuje snad vše v nastavení adwords. Čím máte vyšší skóre kvality, tím biddujete levněji a máte vyšší pravděpodobnost být na vyšších pozicích. Při nižším skóre kvality tuto možnost máte také, ale budete muset zaplatit mnohem víc. Skóre kvality je v rozmezí od 1 do 10 a odráží kvalitu vstupní stránky v souvislosti s klíčovým slovem a reklamou. Pokud máte nízské skóre kvality, tak nezoufejte, vždy můžete vstupní stránku upravit, případně dané klíčové slovo smazat, pokud nepřináší konverze nebo má vysoké CPC.

Skóre kvality si zobrazíte v záložce klíčová slova a pokud je nemáte v přehledu, tak musíte přizpůsobit sloupce.

Teď se pustíme do samotného scriptu.

Scripty naleznete v levém menu pod položkou hromadné operace – > Skripty

A dáte vytvořit nový script a do prázdného pole nakopírujete níže uvedený script, který si ještě probereme.


function main() {

var totalImpressionsAnalyzed = 0;

var totalQualityScoreAnalyzed = 0;

var keywordIterator = AdWordsApp.keywords()

.withCondition("Status = ENABLED")

//.withCondition("CampaignName CONTAINS_IGNORE_CASE " + "Název kampaně")

.withCondition("CampaignStatus = ENABLED")

.withCondition("AdGroupStatus = ENABLED")

.orderBy("Impressions")

.forDateRange("LAST_30_DAYS")

.withLimit(100000)

.get();

while (keywordIterator.hasNext()) {

var keyword = keywordIterator.next();

var qualityScore = keyword.getQualityScore();

var keywordStats = keyword.getStatsFor("LAST_30_DAYS");

var impressions = keywordStats.getImpressions();

var qualityScoreContribution = qualityScore * impressions;

totalQualityScoreAnalyzed = totalQualityScoreAnalyzed + qualityScoreContribution;

totalImpressionsAnalyzed = totalImpressionsAnalyzed + impressions;

}

var accountQualityScore = totalQualityScoreAnalyzed / totalImpressionsAnalyzed;

Logger.log("QS: " + accountQualityScore);

//var recipient = "tomas@bzirsky.cz"; var subject = "Account Quality Score"; var body = "Account Quality Score:\n\n" + accountQualityScore; MailApp.sendEmail(recipient, subject, body);
var date = new Date(); var spreadsheetUrl = "https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=xxxxxxxxxxxx=sharing"; var qualityScoreSheet = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl).getActiveSheet(); qualityScoreSheet.appendRow([date, accountQualityScore]);
}

Toto je celý kód, který vložíte do daného textového pole. Je v něm automaticky nastaveno, že bude počítat skóre kvality ze všech kampaní a výsledek scriptu bude ukládat do spreadsheetu. Pokud byste chtěli, aby to posílal na e-mail, tak stačí odkomentovat // var recipient a změnit e-mail, viz níže.

Odeslání na e-mail


var recipient = "tomas@bzirsky.cz"; 
var subject = "Account Quality Score"; 
var body = "Account Quality Score:nn" + accountQualityScore; MailApp.sendEmail(recipient, subject, body);

Díky tomu vám bude chodit výsledek skóre kvality na e-mail, což není špatné, ale nic moc vám to neřekne, protože dojde e-mail s obsahem QS: 8,555546, proto doporučuji druhou variantu.

Přidat do google spreadsheetu


var date = new Date(); var spreadsheetUrl = "URL na spreadsheet"; var qualityScoreSheet = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl).getActiveSheet(); qualityScoreSheet.appendRow([date, accountQualityScore]);

Díky této části scriptu, se vám bude hodnota zapisovat do excel listu (např. denně), hezky pod sebe, takže po přidání grafu budete mít přehled o vývoji skóre kvality.

Stačí v google drive vytvořit nový excel, ten pojmenovat a v pravém rohu je tlačítko sdílet, kde vám stačí nakopírovat odkaz a ten vložit do scriptu za

spreadsheetUrl

Autorizace a nastavení pravidel

Script před uložením autorizujte a otestujte ho stiknustím Spustit. Pokud se operace neprovede, budete o tom hned informování. Doporučuji nastavit plánování spouštění – Vytvořit plán a nejlépe ho nastavit na každý den např. 10h. Znovu ho autorizujte a druhý den zkontrolujte jestli do spreadsheetu přidal další řádek s QS.

Jak to bude vypadat?

Skóre kvality v GA

Následně si do tohoto excelu můžete zapisovat, jaké jste udělali změny a následně sledovat, jaký to mělo efekt. Obrázek je z reálných dat.

Je to sice pouze jedna hodnota, ale pokud získáte novou zakázku, tak jednoduše můžete ukázat, jak se „všechno zlepšovalo“.

Google některé scripty dal již vytvořené, takže můžete vyzkoušet i další a hlavně si můžete vytvořit své vlastní. V kombinaci se štítkama, díky kterým budete moct jednotlivé kampaně, sestavy, reklamy značit a filtrovat, získáte jednodušší přehled nad svým účtem.

Pokud máte dotazy nebo vám něco nefunguje, napište mi.

Zdroj: http://searchengineland.com/how-account-quality-score-can-guide-adwords-optimization-148595, přeloženo pro 999.cz

Navigace pro příspěvek

← Google Tag Manager
Udělejte si PPC audit →

1 komentář u „Google Adwords Scripty – Skóre kvality“

  1. Pingback: 10 největších změn v Google Adwords v roce 2013 | Tomáš Bzirský - Blog

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Datový roaming
  • Na čem teď aktuálně pracuju #2
  • Na čem teď aktuálně pracuju #1
  • Airalo boostlo tarify a přidalo neomezená data
  • Automatizované hlídání PPC rozpočtů: YTD přehled

Reklama

Rubriky

  • Analytika
  • Audit
  • Cestování
    • Afrika
    • Amerika
    • Asie
    • Evropa
    • Karibik
  • E-shopy
  • Kryptoměny
  • Marketing
  • Nástroje
  • Novinky
  • Ostatní
    • Nezařazené
  • PPC
  • Tag Manager

adwords ai analytika aplikace audiokniha bitcoin branding cestování google google summit gtm heureka hogan Japonsko kahou nosatý kambodza kniha konference Kryptoměny marketing notebooklm novinky nástroje oceán památky portugalsko ppc příroda redbull remarketing retargeting revolut singapure sintra sklik skóre kvality Spánek tag manager testy thor twitter Udawalawa události zanzibar zasilkovna

  • Datový roaming
  • Na čem teď aktuálně pracuju #2
  • Na čem teď aktuálně pracuju #1
  • Airalo boostlo tarify a přidalo neomezená data
  • Automatizované hlídání PPC rozpočtů: YTD přehled

Reklama

Twitter
Instagram
Linkedin
© 2025 Tomáš Bzirský – Nejen o marketingu | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme