Google Tag Manager
Určitě znáte situaci, kdy potřebujete vložit do webových stránek kousek kódu, ale váš programátor na to zrovna nemá čas nebo e-shopé řešení to neumí apod.
Ideálním nástrojem je Google Tag Manager. Nástroj se hodí pro správu značek a zdrojových kódů – google analytics, adwords konverze, kódy z heureka.cz a další.
Na začátku do stránek vložíte pouze jeden kód a následně vše spravujte přes webové rozhraní.
Online marketéři, ale nejen oni, často potřebují nasazovat nebo upravovat různé měřicí kódy pro zlepšení své práce a optimalizaci webu či online kampaní. Typicky se na webu řeší kombinace následujících kódů:
- nástroje webové analytiky (Google Analytics, Foretaster),
- konverzní kódy PPC systémů (AdWords Conversion, Sklik konverze),
- konverzní kódy zbožových srovnávačů (Heuréka),
- retargetingové kódy (AdWords Remarketing, Sklik Remarketing, kódy pro RTB),
- kódy pro affiliate systémy
- nástroje pro zlepšení použitelnosti (Crazy Egg, Clicktale, mYx)
Hodnotný článek o Tag Manageru napsal Dobrý web na svém blogu http://blog.dobryweb.cz/google-tag-manager a Jan Zdarsa na http://www.perf.cz/blog/google-tag-manager-jeden-tag-vladne-vsem/
Implementace jednotlivých značek je jak na základě intuice a testování, není to nic složitého a díky provázanosti na další služby od googlu je to opravdu jednoduché.
Pokud budete potřebovat poradit, stačí napsat na tomas@bzirsky.cz. Už jsem si tam toho otestoval opravdu hodně včetně maker a scriptů.
Další články na blogu