Proč je váš Bounce rate vysoký a jak to změnit
Jedna z důležitých metrik je Bounce rate (okamžité opuštění stránky). Toto téma souvisí s Landing page a její optimalizací. Bounce rate se počítá ze zákazníků, kteří vstoupí na vaše stránky, neudělají žádnou akci (kliknutí) a odejdou. Vysoká míra opuštění stránek značí problém, protože toto procento jsou vaši potenciální zákazníci, které jste ztratili. Nemusíte je ztratit úplně, protože pokud používáte remarketing, tak si je minimálně označíte a v dalších kampaních na ně můžete cílit AdWords reklamy.
Bounce rate do 55 % je v českém prostředí „normální“.
„Nejde říct, že dobré bounce rate je pod 55 %, hodně záleží na soritmentu, konkurenci, typu klíčového slova, přes které člověk vaše stránky navštíví. Nejde to určit takto plošně.“ říká Martin Matějka, ale souhlasí, že vysoké Bounce rate značí problémy a zbytečně přicházíte o zákazníky. Je důležité, abyste své návštěvníky, které jste „pracně“ na své stránky dostali, zaujali. Snížení Bounce rate je pro vaše podnikání důležité a každé snížení jsou pro vás další peníze. Vaši zákazníci očekávají, že na stránce najdou to, o čem mluvil banner, PPC kampaně, proto je důležité, aby tuto informaci potenciální zákazník opravdu našel. Udržujte své kampaně aktuální a kontrolujte, kam cílíte.
Co si počít pro snížení Bounce rate?
Pokud v kampaních mluvíte o konkrétním produktu, tak svého zákazníka na tento produkt nasměrujte. Informujete ho o nové prodejně, ale vašim cílem je ho na danou prodejnu dostat, tak mu nabídněte kupón, který můžete v prodejně uplatnit apod. Vaše stránky musí být přehledné, vyhledávací pole jasně viditelné, písma čitelná a barevné schéma dostatečně kontrastní (bílé pozadí a šedý text se čte opravdu špatně).
Určitě stojí za zvážení konzultace s UX specialistou, nejlépe dohromady s grafikem. Je dobré mít stránky jednoduché a přehledné, než přeplácané – co si myslíte o http://www.astratex.cz/ vs. http://www.spodni-pradlo-aneta.cz/?
Mějte jasné prvky, které nutí uživatele k akci. Koupit, zanechat e-mail, stáhnout studii apod. Naopak se snažte množství prvků snížit na minimum a zaměřte se na hlavní cíl. Pokud dáte uživateli moc možností výběru, tak se nerozhodne a když ano, tak to nemusí být to rozhodnutí, kterého chcete vy, aby dosáhnul.
Proto je nutné si určit hlavní cíl stránek a tento cíl se snažit co nejlépe propagovat a uživatele směřovat. Podobu správného tlačítka můžete vyzkoušet uživatelským testováním.
Jak Bounce rate číst a vyhodnocovat?
Nesledujte Bounce rate pouze úvodní stránky. Podívejte se na všechny vstupní stránky a u každé zvlášť sledujte Bounce rate. Uvidíte, že mezi jednotlivými stránkami jsou rozdíly. Hlavní prioritu optimalizace budou mít nejnavštěvovanější stránky s nejvyšším Bounce rate.
„Pokud se chcete na bounce rate zaměřit do hloubky, tak sledujte jednotlivá klíčová slova. Následně se zaměřte na jednotlivé stránky, když víte, že na ně chodí návštěvníci přes správná klíčová slova.“ říká Martin Matějka.
Využívejte heatmapy a sledujte, kam uživatelé nejčastěji klikají. Mezi oblíbené nástroje patří Myx, Gemius (oba jsou partneři služby 999.cz. Myx nabízí 12% slevu, Gemius nabízí až 17% slevu) nebo zahraniční Clicktale. Pokud můžete, tak na vstupní stránku umístěte video, které sdělí zákazníkům o službě o produktu apod. Snížíte tím míru opuštění.
Pamatujte: Co můžete měřit, můžete optimalizovat.
Napsáno pro 999.cz.