Jaký byl Adobe Summit 2014
Nemá smysl srovnávat zahraniční konference s těmi českými, protože v možnostem zahraničí se zatím nevyrovnáme.
Ano, je tu světlá vyjímka, takže doufám, že mi to potvrdí tento rok, což mi připomíná, že jsem si zapomněl koupit vstupenku na marketingfestival!! (už ji máte?)!!!
Na Adobe Summitu bylo přes 3800 účastníků ze 43 zemí, mohli jste navštívit 97 přednášek. Během 2 dnů docela náročný program. Bohužel se nedalo stihnout všechno, osobně bych se potřeboval rozčtvrtit, abych stihl všechno co bych chtěl vidět, ale mají být záznamy, takže snad doženu, co jsem nestihl.
O čem Adobe Summit byl?
Bylo to hlavně o pracování s brandem, o vyprávění příběhů, o obsahu a jeho formě, sociálních sítích, mobilních zařízeních a hlavně personalizaci.
Adobe se snaží naslouchat svým zákazníkům, takže se snaží integrovat všechny své nástroje do jednoduché platformy. Potkal jsem se tam s Lukášem z Etnetery, který o tom napsal svůj pohled – Adobe Summit ohlédnutí.
This is marketing re-imagined. #AdobeSummit pic.twitter.com/qT7ZyI5SR3
— Adobe Summit (@AdobeSummit) May 14, 2014
Do digitálního marketingu se dává víc a víc peněz, ale je důležité měřit i jejich efekty.
55% of EU firms are doing more social! Are you? Find out more in the Digital Roadblock report: http://t.co/Y3OV7ZKJrK pic.twitter.com/NdMbCnB60N
— Adobe Summit (@AdobeSummit) May 16, 2014
Brand je základ a měli byste s ním pracovat. Někdy není úplně složité o sobě dát vědět.
I malé věci vám mohou pomoci.
Brand je dulezity #adobesummit pic.twitter.com/b9msQmnGyE
— Tomáš Bzirský (@TomasBzirsky) May 14, 2014
Osobně jsem viděl hlavní výhodu, že si každý mohl ošahat všechny produkty Adobe, protože v hlavním meeting room bylo spousta počítačů s roznými produkty a vždy se vám někdo věnoval a vysvětlil jak daný produkt funguje. Kombinace těchto produktů vám dává mocný nástroj jak svůj marketing ovlivnit. Své kouzlo mělo potkávání zajímavých lidí, protože se vám může stát taková situace, že se díváte jak někdo pracuje s Dynamic Tag Managerem a přistoupí k vám neznámý člověk a začne se s vámi bavit a vy položíte jednoduchou otázku – znáte tento produkt a používáte ho? On se usměje a poví, že jeho firma tento produkt vymyslela a před rokem prodala Adobe:) Holt stane se.
Co jsem viděl a vyzkoušel, tak Google Tag Manager má docela konkurenci, respektive uživatele Adobe Analytics mají dobrou možnost náhrady GTM. Oba Tag managery mají své pro a proti. DTM bude víc pracovat s nástroji Adobe a GTM zase s Google nástroji.
Adobe připravilo i různé Benchmarky, tady je jeden o konverzním poměru na různých trzích.
The @AdobeIndex Best of the Best Benchmark report is here! See how you measure up! http://t.co/XCXJfSb3KY pic.twitter.com/3YnPYP8VGY
— Adobe Summit (@AdobeSummit) May 15, 2014
Součástí prezentací byly i live ukázky.
Live ukázka změny vizuálu napříč všemy zařízeními vyvolala woooow efekt, všichni čučeli. Nejde to úplně vyjádřit, snad bude záznam…
Multiple apps across multiple devices all updated for 1 business, in 1 click #AdobeSummit #impressive @AdobeSummit pic.twitter.com/wkDP2EuBso
— Sarah Laker (@sera202) May 14, 2014
To nedoceníte bez live zážitku, ale úprava dev verze appky servírované z Adobe Marketing Cloud = pecka #AdobeSummit pic.twitter.com/9RCIfeaZkF
— Lukáš Čech (@cataLuc) May 14, 2014
Přednášky byly připraveny vždy ve spolupráci s člověkem z Adobe, takže nehrozilo, že by si někdo honil triko, že to dělá extra dobře, ale vždy tam byl druhý pohled, jak se k danému výsledku, či studii došlo, proto byly přednášky zaměřeny spíš prakticky, jak to dělat, než říkat, že my jsme to udělali nejlíp….což si myslím, že je ideální směr. Samozřejmě se našly přednášky, které nebyly úplně dobré, ale to se stane snad všude.
Personalizace a vyprávění příběhů, které uživatele vtáhnout do děje a následně pomůžou tvořit další příběhy, byla hodně opakovaná zpráva. Když pomineme remarketing v PPC, tak vybudování osobnějšího vztahu jde pouze přes sociální sítě a e-mailing, takže musíte najít ideální čas, ideální kombinaci dynamického obsahu a hlavně čím víc personalizujete, tím víc lidé na e-mailing reagují. Přání k narozeninám a svátku přece není složité nastavit. Adobe si to vzalo samozřejmě k srdci a v momentě přednášky Senior Vice Presidenta Brad Recher poslala husto krutě personalizovaný e-mail. Ano, jsou v něm chyby, ale ty se dají odpustit, protože ten e-mail je prostě coool. Personalizovaný e-mailing.
Osoběn mě nejvíc překvapila prezentace Bingu, jednak projevem, jednak obsahem a hlavně s novým updatem W8 přichází další možnosti jak web propagovat v jejich síti. Ano, ČR je na to docela mrtvá, ale zahraniční trhy vypadají použitelně.
.@adwords vs. @bingads – vetsi ROI, nizsi CPA. neverim, vyzkousim #adobesummit #ppc pic.twitter.com/VWvtDUesPO
— Tomáš Bzirský (@TomasBzirsky) May 15, 2014
Měl Adobe Summit smysl? Ano, určitě! Vzal jsem si z toho spoustu zajímavostí a hlavně možností jak některé věci dělat. Ošahal jsem si spoustu produktů a u některých to bylo – To chci!!
Je možné, že jsem na spoustu zajímavostí zapomněl, tak se ptejte.
Update:
Konečně jsou venku videa ze Summitu – http://summit.adobe.com/emea/sessions/online2014/