Přejdi na obsah

Tomáš Bzirský – Nejen o marketingu

Cestou necestou internetem

Menu
  • Marketingová konzultace
  • Kontakt
  • Perplexity Pro zdarma?
  • Peněženka Ledger s akcí 10 USD v BTC
Menu

Google Adwords a Google Webmaster Tools

Zveřejněno v 19.9.201319.9.2013 od Tomáš Bzirský

Adwords přišel s novou možností propojení s další Google službou a to Google Webmaster Tools, který slouží ke kontrole různých metrik důležitých nejen pro SEO.

Díky tomuto propojení získáte unikátní přehled placeného a neplaceného vyhledávání a jeho vzájemné srovnání. Report vám pomůže odhalit klíčová slova, na které „nemusíte“ cílit v placeném vyhledávání a zároveň ukáže další, které vám chybí. Tento přehled máte v ucelené tabulce.

Jak propojit účty

Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT

Abyste mohli tento report používat, musíte propojit AW a GWT. V Adwords klikněte na Můj účet a Propojené účty. Máta zde 2 možnosti a to propojit s Google Analytics (pokud nemáte, tak své účety propojte) a pak s GWT – Nástroje pro webmastery. Klikněte na zobrazit podrobnost a na tlačítko Propojit nový web. Zadejte URL, kterou chcete propojit. Předpokládá se, že v GWT máte již svou URL nastavenou, takže k propojení dojde okamžitě, pokud se něco nepodaří, zobrazí se vám chybová hláška. Běžte do GWT (https://www.google.com/webmasters/tools) a ujistěte se, že máte připojený web.

Jak použít report

Propojení AW a GWT

Report najdete v záložce Dimenze a musíte vybrat Přehled placeného a organického vyhledávání.

Je možné, že se vám přehled nezobrazí a bude to vypisovat chybovou hlášku, ale ono stačí v nabídce Sloupce vybrat některé sloupce, které chcete zobrazit.

Statistiky reklam – ty, které máte v AW. Statistiky organického vyhledávání se dotáhly z GWT a jejich souhrny. Tím si můžete porovnat jednotlivé úspěšnosti.

Report vám dává možnost porovnat obě vyhledávání a následně je optimalizovat. Jednoduchým příkladem jsou neplacená klíčová slova (která spouští přirozené výsledky vyhledávání), která se zobrazují na špatné pozici, takže jednoduchou úpravou bidu v Adwords se placeným vyhledáváním dostanete na lepší pozice, která spustí váš inezerát.

Samozřejme to jde dělat i obráceně. Neplacená klíčová slova se umisťují na vysoké pozici (nejčastěji to jsou brandové výrazy), takže můžete omezit placené vyhledávní. Tady se můžete dostat do jiného problému, který dobře popsali v H1 i s rozsáhlou diskuzí pod článkem.
http://blog.h1.cz/aktualne/testovani-vypnuti-brandove-kampane-v-ppc/

Ideálním stavem je v souhrných statistikách 100 %. 🙂

Osobně si myslím, že vypínat brandové kampaně není dobré. Určitě je dobré s nimi pracovat, protože brand hledá hodně uživatelů, takže je můžete rozšířit o zajímavější sitelinky, případně na ně cílit jiné sdělení. Možností je opravdu hodně.

Pěkně o tom napsala článek Větrovka – http://vetrovka.cz/inzerce-brandu-ve-vyhledavani-ano-ci-ne

Navigace pro příspěvek

← Udělejte si PPC audit
Vytvoření MCC účtu z normálního Adwords účtu →

1 komentář u „Google Adwords a Google Webmaster Tools“

  1. Pingback: 10 největších změn v Google Adwords v roce 2013 | Tomáš Bzirský - Blog

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Expo 2025 🇨🇿 🇯🇵
  • Japonsko – Kyoto
  • Japonsko – Tokio
  • Máte Bitcoin a nechcete ho prodat?
  • Itinerář: Cinque Terre za 1 den vlakem

Reklama

Rubriky

  • Analytika
  • Audit
  • Cestování
    • Afrika
    • Amerika
    • Asie
    • Evropa
    • Karibik
  • E-shopy
  • Kryptoměny
  • Nástroje
  • Novinky
  • Ostatní
  • PPC
  • Tag Manager

adwords ai analytika aplikace audiokniha bitcoin branding case study cestování google google summit gtm heureka hogan Japonsko kahou nosatý kambodza kniha konference Kryptoměny novinky nástroje orangután oura ring památky portugalsko ppc redbull remarketing retargeting revolut safari singapure sintra sklik skóre kvality Spánek tag manager tanzanie testy twitter Udawalawa události zanzibar zasilkovna

  • Expo 2025 🇨🇿 🇯🇵
  • Japonsko – Kyoto
  • Japonsko – Tokio
  • Máte Bitcoin a nechcete ho prodat?
  • Itinerář: Cinque Terre za 1 den vlakem

Reklama

Twitter
Instagram
Linkedin
© 2025 Tomáš Bzirský – Nejen o marketingu | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme