Google Adwords a Google Webmaster Tools

Adwords přišel s novou možností propojení s další Google službou a to Google Webmaster Tools, který slouží ke kontrole různých metrik důležitých nejen pro SEO.

Díky tomuto propojení získáte unikátní přehled placeného a neplaceného vyhledávání a jeho vzájemné srovnání. Report vám pomůže odhalit klíčová slova, na které „nemusíte“ cílit v placeném vyhledávání a zároveň ukáže další, které vám chybí. Tento přehled máte v ucelené tabulce.

Jak propojit účty

Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT Propojení AW a GWT

Abyste mohli tento report používat, musíte propojit AW a GWT. V Adwords klikněte na Můj účet a Propojené účty. Máta zde 2 možnosti a to propojit s Google Analytics (pokud nemáte, tak své účety propojte) a pak s GWT – Nástroje pro webmastery. Klikněte na zobrazit podrobnost a na tlačítko Propojit nový web. Zadejte URL, kterou chcete propojit. Předpokládá se, že v GWT máte již svou URL nastavenou, takže k propojení dojde okamžitě, pokud se něco nepodaří, zobrazí se vám chybová hláška. Běžte do GWT (https://www.google.com/webmasters/tools) a ujistěte se, že máte připojený web.

Jak použít report

Propojení AW a GWT

Report najdete v záložce Dimenze a musíte vybrat Přehled placeného a organického vyhledávání.

Je možné, že se vám přehled nezobrazí a bude to vypisovat chybovou hlášku, ale ono stačí v nabídce Sloupce vybrat některé sloupce, které chcete zobrazit.

Statistiky reklam – ty, které máte v AW. Statistiky organického vyhledávání se dotáhly z GWT a jejich souhrny. Tím si můžete porovnat jednotlivé úspěšnosti.

Report vám dává možnost porovnat obě vyhledávání a následně je optimalizovat. Jednoduchým příkladem jsou neplacená klíčová slova (která spouští přirozené výsledky vyhledávání), která se zobrazují na špatné pozici, takže jednoduchou úpravou bidu v Adwords se placeným vyhledáváním dostanete na lepší pozice, která spustí váš inezerát.

Samozřejme to jde dělat i obráceně. Neplacená klíčová slova se umisťují na vysoké pozici (nejčastěji to jsou brandové výrazy), takže můžete omezit placené vyhledávní. Tady se můžete dostat do jiného problému, který dobře popsali v H1 i s rozsáhlou diskuzí pod článkem.
http://blog.h1.cz/aktualne/testovani-vypnuti-brandove-kampane-v-ppc/

Ideálním stavem je v souhrných statistikách 100 %. 🙂

Osobně si myslím, že vypínat brandové kampaně není dobré. Určitě je dobré s nimi pracovat, protože brand hledá hodně uživatelů, takže je můžete rozšířit o zajímavější sitelinky, případně na ně cílit jiné sdělení. Možností je opravdu hodně.

Pěkně o tom napsala článek Větrovka – http://vetrovka.cz/inzerce-brandu-ve-vyhledavani-ano-ci-ne

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...

1 Response