10 největších změn v Google Adwords v roce 2013

1) Změna v počítaní Ad Ranku

Google stanovil novou formuly pro stanovení hodnocení reklamy vůči konkurenčním inzerátům, na základě které danou reklamu zobrazuje ve vyhledávání. Čím vyšší Ad Rank tím výše se vaše reklama zobrazí. Do výpočtu Ad Ranku se počítá s maximální CPC a skórem kvality, takže pokud nechcete zvyšovat bidy musíte zlepšit skóre kvality.

Modelace Ad Ranku

Modelace Ad Ranku

Ve starším článku jsem popsal návod, jak sledovat skóre kvality na denní bázi. Osobně tento script používám a jsem s ním nadmíru spokojený.
https://www.bzirsky.cz/blog/google-adwords-scripty-skore-kvality/

2) Flexibilní strategie nabídek

Flexibilní strategie nabídek umožňuje aplikovat různé strategie pro kampaně s ohledem na cíle kampaní.

Aktutálně můžete použít stategii pro Rozšířenou CPC, Cílit na umístění vyhledávací stránky (na horní pozici), na Cílové CPA, Maximalizovat kliknutí a na Cilovou návratnost investic do reklamy. Osobně to zatím nevyužívám.

3) Remarketing ve vyhledávání

Myslím, že je to velký krok vpřed a najednou si můžete začít hrát i s různým sdělením ve vyhledávání, s různou strategií nabídek apod. Např. můžete navýšet CPC pro uživatele, který u vás nakoupil, protože je u něho větší pravděpodobnost opětovného nákupu. Na uživatele, který opustil nákupní košík zase můžete použít háček s nabídkou slevy apod.

4) Report placeného vs. organického vyhledávání

Not provided se stále zvyšuje, takže tento report neocení pouze PPC specialisti, ale i další markeťáci:)

Psal jsem o něm ve starším článku: https://www.bzirsky.cz/blog/google-adwords-a-google-webmaster-tools/

5) Předpřipravené obrázky a galerie

Google umožnil rychleji tvořit kreativní reklamy a předpřipravil různé formáty reklam. Kdy z jejich šablon můžete tvořit jak HTML5 bannery, tak i Flash bannery.

6) Podobné skupiny

Cílíte na uživatele, kteří jsou podobní jako vaši uživatelé, ale ještě na vašem webu nebyli, takže je nemáte v remarketingových listech.

7) Dynamický remarketing

Remarketing sám o sobě je mocný nástroj, ale v kombinaci s proudkty, které se v bannerech začnou zobrazovat podle kategorií, které návštěvnik viděl = k nezaplacení. Stále je na trhu prostor, protože to mnoho hráčů nepoužívá, ale osobně bych moc dlouho nečekal s implementací.

8) Nabídky pro konkrétní oblasti

Možnost úpravy nabídek podle země, lokace nebo přímo oblasti.

9) Nabídky podle časového schématu

Různé nabídky v různých časech. Obě tyto nabídky přišly s rozšířenýma kampaněma, tato nová funce přinesla mnoho zajímavých možností.

10) Rozšířené odkazy na podstránky

Každá reklama (horní 3 pozice) by měla obsahovat odkazy na podstránky a pokud je nemáte, tak praštěte svého klikaře po hlavě a ať je okamžitě udělá! Efektů z těchto odkazů je hned několik.

  • Zaberou víc prostoru, než normální reklamy, takže poutají pozornost a přitahují víc prokliků, podle posledních studií horní 3 pozice zaberou více než 70 % kliknutí.
  • Můžete je různě měnit podle reklamní sestavy, takže můžou být stále relevantní k tématu. Případně informovat o různých akcích – doprava zdarma.
  • Můžete je obohatit i o 2 řádkový text s dalším sdělením.
  • Odkazy můžete měnit podle času, takže můžete mít jiné odkazy v poledne a jiné večer, což je ideální pro restaurace, které nabízejí meníčka, ale večer pak už mají normální jídlo. Využití a možností je samozřejmě mnohem víc. Stačí se nad tím trochu zamyslet a hlavně to otestovat!

Zdroj: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/12/02/top-10-adwords-features

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...