Pár čísel z Sklik remarketingu
Retargeting u skliku už chvilku běží, tak by to chtělo čísla. Dřív, než jsem stačil napsat hodnocení z mojí strany, tak to udělal Robert na blogu http://www.reklama-ppc.cz/sklik-retargeting-prvni-dojmy-funguje-kde-se-zobrazuji-reklamy-a-co-bannery/
Čísla mám hodně podobná (jsou to čísla pouze za textovou inzerci), ale je jasné, že se to bude lišit klient od klienta.
Podíl celkových návštěv u top 7 serverů podle zobrazení
novinky.cz | 31,3% |
super.cz | 21,3% |
sport.cz | 8,9% |
sreality.cz | 3,6% |
nova.cz | 3,1% |
ihned.cz | 2,6% |
prozeny.cz | 2,4% |
Celkem | 73,3 % |
Tyto servery dělají konverze, což je hlavním cílem. V automatickém cílení je mnoho menších webů, které dodávají relativně dost zobrazení – 26,7 % z celku, ale z hlediska kliků, CTR a konverzí je to opravdu bída (7 top webů vs. 1150 menších webů) . Samozřejmě záleží na cílovce. Pokud budete prodávat dětské zboží, tak budou tyto statistiky vypadat trochu jinak a v popředí budou i servery pro maminky. Taky jde vidět, že uživatelé si rádi hrají, protože webové servery mají z ostatních webů větší zastoupení. Z výsledků lze vidět, že dost „finančních“ webů (půjčky apod.) používá sklikovou reklamu.
Pořád to jsou ale české weby, což je hodně velké mínus, protože mnoho uživatelů navštěvuje i zahraniční portály, kam se sklik nedostane.
Porovovnání skliku s GDN nemá moc smysl, protože funkčnost a možnosti jsou úplně rozdílné. Nemluvě o dynamickém remarketingu, který v skliku taky bude, otázka kdy…
Abych si jenom nestěžoval, tak remarketing (retargeting) v skliku funguje, někde lépe, někde o něco hůř, ale účel to splňuje. Uvidíme jak se to bude rozvíjet do budoucna.