Pár čísel z Sklik remarketingu

Retargeting u skliku už chvilku běží, tak by to chtělo čísla. Dřív, než jsem stačil napsat hodnocení z mojí strany, tak to udělal Robert na blogu http://www.reklama-ppc.cz/sklik-retargeting-prvni-dojmy-funguje-kde-se-zobrazuji-reklamy-a-co-bannery/

Čísla mám hodně podobná (jsou to čísla pouze za textovou inzerci), ale je jasné, že se to bude lišit klient od klienta.

Podíl celkových návštěv u top 7 serverů podle zobrazení

novinky.cz 31,3%
super.cz 21,3%
sport.cz 8,9%
sreality.cz 3,6%
nova.cz 3,1%
ihned.cz 2,6%
prozeny.cz 2,4%
Celkem 73,3 %

Tyto servery dělají konverze, což je hlavním cílem. V automatickém cílení je mnoho menších webů, které dodávají relativně dost zobrazení – 26,7 % z celku, ale z hlediska kliků, CTR a konverzí je to opravdu bída (7 top webů vs. 1150 menších webů) . Samozřejmě záleží na cílovce. Pokud budete prodávat dětské zboží, tak budou tyto statistiky vypadat trochu jinak a v popředí budou i servery pro maminky. Taky jde vidět, že uživatelé si rádi hrají, protože webové servery mají z ostatních webů větší zastoupení. Z výsledků lze vidět, že dost „finančních“ webů (půjčky apod.) používá sklikovou reklamu.

Pořád to jsou ale české weby, což je hodně velké mínus, protože mnoho uživatelů navštěvuje i zahraniční portály, kam se sklik nedostane.

Porovovnání skliku s GDN nemá moc smysl, protože funkčnost a možnosti jsou úplně rozdílné. Nemluvě o dynamickém remarketingu, který v skliku taky bude, otázka kdy…

Abych si jenom nestěžoval, tak remarketing (retargeting) v skliku funguje, někde lépe, někde o něco hůř, ale účel to splňuje. Uvidíme jak se to bude rozvíjet do budoucna.

Tomáš Bzirský

Přes 10 let dělám online marketingu, hlavně performance. Aktuálně makám pro Košík.cz. Chceš se na něco zeptat? Napiš:)

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge