Nikdy nenahrazujte všechny své PPC inzeráty najednou

Nikdy ve svém PPC účtu neměňte všechny své inzeráty stylem – stopnout stávající a udělat nové. NIKDY!

Jednak vás to bude stát víc peněz, ztratíte data, o skóre kvality nemůže být řeč už vůbec! Zkuste raději vymyslet jak to udělat jinak, využít scripty (které šli jenom na čísla) a nebo teď novinku Ad Customizer (https://support.google.com/adwords/answer/6072565?hl=cs), ikdyž se zde opět budete muset poprat s novými inzeráty. Na toto téma napsal pěkný článek Karel Rujzl pro peckadesign.cz –  http://www.peckadesign.cz/vy-jeste-nepouzivate-personalizatory-v-adwords

Markéta na twitteru dala zajímavý případ ze zahraničí – http://3qdigital.com/experience/replacing-copy-promotional-copy-isnt-good-idea/ a jelikož se to stalo i mě, tak jsem se rozhodl podělit o svá data.

Díky chytrému scriptu na sledování skóre kvality máte přehled jak se vaše skóre kvality vyvíjí v čase, ideální je to mít na denní bázi, případně týdenní, ale i hodinové. Jednak je to dobré pro představu, jak jste na tom, ale hlavně můžete klientovi ukázat, že vaše zásahy vedly ke zlepšení, což vedlo ke snížení CPC atd..

Zpět k tématu.

Před touto šíleností máte slušné CTR, CPC a máte relativně dobré skóre kvality. V den kdy to uděláte se začnou dít věci:)
skore-kvality

Na grafu je skóre kvality, které letělo strmě dolů (kdyby se textové inzeráty neschvalovaly tak rychle, tak by byl propad ještě větší), CTRko je hned v závěsu, ale na druhou stranu letí CPC pěkně nahoru. Po prvním kole schvalování reklam a jejich zobrazení se skóre kvality malinko vylepší, ale už se nedostává na původní hodnoty, takže musíte začít pracovat s klíčovými slovy a případně s cílovou stránkou, abyste snížili CPC.

Textové inzeráty se schvalují relativně rychle, takže ztráta nebude tak „bolet“, ale u bannerových věcí, remarketingu můžete ztratit celý den, než budou bannery schváleny, což se projeví i na výsledcích.

Brandové kampaně to snášejí lépe a rychleji se dostávají zpátky na „původní“ hodnoty. Když k tomu máte dobrý důvod a věříte, že to musíte udělat, že to kampaním pomůže, tak se dostanete i na lepší hodnoty, než u předchozích reklam. Bohužel to bude chvilku trvat.

Mě to trvalo 3 týdny u brandových kampaní a 5 týdnů u ostatních kampaní. Bylo to vyváženo prvotním zhoršením CPC o 20 %, abych se dostal na původní průměrné pozice. Po 3 týdnech jsem se dostal s CPC o 15 % níž, než u původních inzerátů.

Zajímavé je, že k původním hodnotám jsem se v Skliku dopracovával trochu déle a bylo s tím víc práce, nevím jestli je na to Sklik citlivější, ale je pravda, že v tomto případě mi mnohem víc generuje Adwords, než Sklik.

Mnohem lepší varianta je inzeráty přidat a testovat a následně původní vypnout. Pokud by se měla měnit pouze část inzerátu je dobré se nad tím zamyslet, jak by to šlo automatizovat.

Ztrátu ze zastavení reklam pocítíte, ale v dlouhodobějším horizontu je to pro vás výhra, za předpokladu, že nové inzeráty budou kvalitnější.

Máte nějakou zkušenost? Respektive jak to řešíte vy?

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...

6 Responses

  1. Hana Kobzová napsal:

    Jó, taky už s tím mám zkušenost 🙁 … Moje strategie je nové reklamy přidat a vypínat ty staré postupně a to od těch s nejhorším výkonem po ty nejlepší

  2. Petr napsal:

    Ahoj,

    mam dotaz, který ne úplně souvisí s tématem, ale snad bude zodpovězen . Kolik je podle vás nutné zobrazení nebo prokliků (a v jakém časovém horizontu) k tomu, abych poznal, že jeden inzerát bude fungovat lépe než druhý? Jde mi o to, že když testuju inzeráty, tak nikdy přesně nevím, co už jsou statisticky významná data a co ne.
    2. Jak poznáváte, kdy je ještě možné vylepšit skóre kvality hraním si s KW a sestavami a kdy už je na řadě úprava cena popř. úprava landing page?

    Díky za odpovědi od někoho fundovanějšího, než jsem já .))

    • Ahoj,

      no ideální je, pokud na to máš rozpočet, to testovat delší dobu. Min. měsíc, abys mohl říct, že tento inzerát je špatný a tento ne. Hlavně je musíš mít nastavené na střídačku, aby AW jeden z nich už neupřednostňoval. Co je statisticky významné – někdy to poznáš hned, např. že ti daný inzerát přivádí konverze a ten druhý ne, ale určitě min. týden až 2 test, ale pokud uvidíš, že jeden z nich má větší CTRko a případně konverze, tak bych to dýl nezkoušel, respektive ten horší bych předělal a zkusil další variantu.

      Pokud už má opravdu vychytané kw k dané reklamě, vylučující klíčová slova a „nemáš“ co bys tam ještě v tomto upravil, tak bych se vrhl na úpravu landing page. S úpravou ceny je to už pak horší. Vždy můžeš konkurenci předběhnout cenou, ale bude tě to stát víc. Tady to je zase na hlubší systém pro stanovení CPC. Můžeš na to jít hodně od lesa říct si, že musíš být vždy v top 3, takže CPC budeš dávat velké nebo pracovat s ROI. Dobře to vysvětlila Větrovka – http://www.zaklik.cz/planovani/jak-stanovit-cenu-za-klik/

      Snad jsem pomohl:)

  3. Jarda Novák napsal:

    Docela by mě zajímalo. jak by vypadal tento text dneska… když rovnoměrné zobrazování je pasé.

    • Ahoj, teď ty výkyvy nejsou tak velké a hlavně mám vždy jeden obecnější, který pak předělám přes Ad Customizer.