Automatický převod měn v Google Adwords
Google vydává mnoho novinek, ale některé vyjdou, aniž by o tom informoval. Díky betatestu jsem o ní věděl, ale potichu se to objevilo i v dalších účtech, které spravuju a oficiální zmínka nikde. Novinkou je automatický převod měny do výchozí měny nastavené v Google Adwords. Což je ideální pokud na e-shopu můžete platit v různých měnách €, Kč atd. a chcete v Adwords sledovat hodnoty objednávek. (Což byste samozřejmě měli, protože data v Adwords budou vypadat jinak, než v Google Analytics.)
Nastavení najdete v Nástroje – Konverze – Nastavení – Upravit nastavení, kde si vyberete vaši primární měnu, ve které máte nastavený Adwords účet, je to důležíte aby se všechny konverze v jiných měnách do této měny přepočítaly.
Konverzní kód vypadá stejně, jenom je rozšířen o currency.
var google_conversion_id = ID;
var google_conversion_language = "en";
var google_conversion_format = "3";
var google_conversion_color = "ffffff";
var google_conversion_label = "ID";
var google_conversion_value = 0.00;
var google_conversion_currency = "CZK"; ---- nový řádek
var google_remarketing_only = false;
img height=“1″ width=“1″ style=“border-style:none;“ alt=““ src=“//www.googleadservices.com/pagead/conversion/id/?value=0.00¤cy_code=CZK&label=labeluid=ON&script=0
Ale pozor! Tuto currency musíte dynamicky dotahovat ze svých stránek, aby se vám tam propsala měna z vytvořené objednávky včetně její hodnoty, která se následně přepočítá do Adwords, do výchozí měny, kterou máte v Adwords nastaveno. Takže už můžete bez problémů používat metriky: Celková hodnota konverze, průměrná hodnota konverze a další.
Google vyšel vstříc i uživatelům Tag Manageru, kde přidal nepovinnou kolonku Kód měny.
Zde opět platí, že je nutné dotahovat aktuální měnu z objednávky. Takže budete potřebovat vytvořit makro, které si bude tuto hodnotu z webu automaticky sosat při každé vytvořené objednávce.
Super článek, přesně tohle jsem potřeboval najít. Díky moc.