Automatické tagování v Skliku
Sklik v poslední době chrlí jednu novinku za druhou Remarketing (retargeting), Skóre kvality a podíl zobrazení, Sitelinks – Sklik odkazy a hlavně poslední novinka Autotagging, který je pro mě z těchto novinek Number 1! Ano, jsem líný člověk a hodně mi vadí, když musím dělat něco „zbytečného“, což značení kampaní bylo. Ano, má to význam a je to hodně důležité pro sledování ROI apod., ale když jsem si zvykl na autotagging v Adwords, tak se mi do toho hrozně nechtělo a hlavně pořád přemýšlet jak jsem tu kampaň označil, jak bych ji mohl označit lépe atd.. Prostě to hodně urychlí a usnadní práci.
Sklik a jeho tým mi udělal obrovskou radost! Jenom teda mohli otočit poslední 2 novinky – prve vypustit autotagging a pak pustit odkazy, aby si spousta lidí ušetřila práci se značením 🙂 Hodně výživně o tom napsala Větrovka ve svém článku – Automatické tagování v Skliku: Výhody a pasti, ze kterého to musí pochopit každý!!! A jestli ne, tak si ho přečtěte ještě jednou!:) Teda až na to vytváření filtrů v GA, to je zbytečné:) Stačí utm_source nahradit podle stávajícího tagování např. Sklik.
Jenom bych všem novým uživatelům zapl autotagging automaticky, aby se už z Skliku nikdy nestal živitel Organického vyhledávání. Těch neoznačených kampaní je ještě pořád dost.
Google Analytics je tedy vysvětlený, ale jak to půjde udělat pro ostatní měřící nástroje?
V pokročilém nastavení si můžete nastavit vlastní pole a hodnoty, které tam chcete propisovat. Díky dynamickým proměnným můžete svůj potřebný kód poskládat na jeden řádek. (Díky Jirko za tip). Tím si pro automatické taggování můžete vytvořit jakoukoliv tagovací sekvenci. Předdefinová pole můžete využít na jiné, než definované parametry. Ano, je to trochu prasárna, ale když to nejde jinak…
V mém případě potřebuji nakombinovat měření pro Adobe Analytics (Omniture) a Google Analytics. Díky definicím měření v Omniture jsem potřeboval využít jiné značení, než utmka, konkrétně ref_id parametr.
Takže v mém případě vypadá značení, takto: http://www.mujweb.cz/?ref_id=ps-s-cz-{adgroup}&utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign}
Ano, mohl jsem to udělat obráceně a použít předdefinované parametry a až do části Obsah kampaně název parametru přidat ref_id a do hodnoty řetězec ps-s-cz-{adgroup}, ale pro mě je primární měření pro Omniture, tak proč to pokoušet (ikdyž věřím, že to bude fungovat bez problémů).
Za mě palec nahoru! Díky.
Funguje vám to a jak jste spokojeni?