Sklik spustil retargeting (remarketing)

Dlouho se o tom mluvilo, někteří vyvolení měli šanci to otestovat a teď to můžou zkusit všichni – Sklik spustil retargeting! Jako první se o tom rozepsala Větrovka na svém blogu – nečekaně:) Sklik retargeting je tu – jde vidět, že má dobré kontakty v Skliku:))) Myslím, že to popsala velice pěkně včetně návodu jak to spustit, protože dle mě to udělali zbytečně složitě a musíte „víckrát kliknout“, než by bylo potřeba, ale to už tak u Skliku bývá:)

Remarketingový kód je docela jednoduchý, takže jeho implementace nemůže udělat žádný problém (jenom bych přidal nápovědu, kde má být – před </bod> nebo pod <body>). Ti, kteří používají Tag Manager si vytvoří pouze Novou značku a vyberou možnost  Vlastní značka HTML, kde tento kód vloží a nastaví, kdy se má spouštět – stejně jako remarketing u AW a stačí to vypublikovat.

Nejvíc mi osobně vadí, že prve musím vytvořit kampaň, poukládat ji, pak si na úrovni sestavy vybrat retargetingový list, který už musím mít vytvořený předem v sekci Nástroje – > Retargeting a nakonec musím upravit v nastavení reklamní sestavy max. počet zobrazení denně. Nešlo by to zjednodušit? Aspoň, když vybírám list, tak k tomu dát možnost max. počtu zobrazení denně?

Věřím, že retargeting bude fungovat, jenom je otázka jak moc v porovnání s Adwords. Hlavní nevýhodu vidím, že sklik má menší obsahovou síť a hlavně na větších portálech nejsou povoleny bannerové reklamy viz. jejich nápověda – http://napoveda.sklik.cz/cz/zaciname-inzerovat/kde-se-sklik-zobrazuje/obsahova-sit/

Na druhou stranu tímto získávají argument, jak větší portály „přemluvit“ a případně nalákat další inzerenty. Uvidíme. Držím palec a jde se testovat.

Pro implementaci značky pro remarketing můžete použít i Tag Manager.

Doplnění: Je dobré, když se vývojáři e-shopů snaží co nejlépe pomoci svým klientům. Líbí se mi jak se do toho pustil shoptet. Po krátké době dokázal do své administrace implementovat možnost přidání remarketingové kódu pro Sklik. Easy – http://help.shoptet.cz/topic/sklik-retargeting/

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...

1 Response

  1. 11.8.2014

    […] v poslední době chrlí jednu novinku za druhou Remarketing (retargeting), Skóre kvality a podíl zobrazení, Sitelinks – Sklik odkazy a hlavně poslední novinka […]