Cílový podíl vítězných zobrazení

Google nedávno spustil novou flexibilní stategii nabídek – Cílový podíl vítězných zobrazení.

Z nápovědy Adwords:
Cílový podíl vítězných zobrazení automaticky nastavuje nabídky tak, aby vaše reklamy dosahovaly ve výsledcích vyhledávání vyššího hodnocení než reklamy z jiné domény.
Zdroj: https://support.google.com/adwords/answer/2979071?hl=cs

Krok první: Určit svého největšího konkurenta
K tomu slouží přehled Statistik aukcí. Běžte do kampaně a do záložky Reklamní sestavy. Statistiky najdete na tlačítku podrobnosti.

statistiky-aukci-adwords
Vyberte konkurenta, který vám je opravdu trnem v oku, ale podívejte se i na různá časová období, abyste měli opravdu správný přehled o své konkurenci. Samozřejmě můžete otestovat víc kampaní na různé konkurenty a následně se rozhodnout, která varianta bude nejlepší.

O konkurenčních metrikách se dobře rozepsala Větrovka – http://vetrovka.cz/jak-si-vede-v-adwords-vase-konkurence

Stategie nabídek a jejich nastavení najdete ve Sdílená knihovna – > Strategie nabídek

strategie-nabidek-adwords

Tuto flexibilní nabídku jsem otestoval na brandové kampani, ale zatím mám data asi za 2 měsíce, takže jestli to funguje nebo nefunguje se úplně nedá říct.

Prvotní výsledky:
Prokliky jsou na +- stejné úrovni + 3 %.
Průměrná CPC se snížila o 15 % a tím i samozřejmě cena, když jsou prokliky +- stejné.
Zatím to vypadá dobře.

Jenže tím, jak daná kampaň reaguje na nastavení konkurence a jejich CPC, se zhoršila průměrná pozice a snížilo se množství konverzí o 4 %. Nemuselo to být ovlivněno stategií nabídek, respektive propadem pozic, ale přikláním se k variantě, že je ano.

Pozitivní na druhou stranu bylo, že se cena za konverzi snížila o 9 %.

Určitě je dobré mít nastavené ruční nabízení cen, abyste to měli pod kontrolou, ale pak je otázka, proč tuto strategii používat, když máte nějaký strop za který nechcete jít?

Pokud máte neomezený rozpočet (což snad nikdo nemá) a chcete soupeřit opravdu jenom s daným konkurentem, tak použijte automatické nabízení cen s vysokým maximálním limitem 🙂 (Ale pak se nedivte, že dosažené výsledky mohou být pěkně drahé).

Toto je asi jenom jediný případ, kdy tuto strategii použít. Další mě úplně nenapadá. Napadá vás něco jiného?

Myslím, že v této strategii je mnoho možností, jak si s tím pohrát. Od % podílu zobrazení v aukcích, po maximální limity, či ruční nastavení nabídek.

Můj závěr? Ještě to chvilku nechám běžet, ale pravděpodobně to přepnu zpátky na manuální biddování s tím, že tam mám ještě mezery, když se při automatickém biddování dostal Google na lepší cenu za konverzi. Uvidíme.

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...

4 Responses

  1. Tiež som sa rozhodol vyskúšať to v jednej brandovej kampani, ale nastavil som to len minulý týždeň, takže na výsledky si ešte počkám..

  2. Labdoo napsal:

    Díky za příklad, taky vyzkoušíme.

  3. Update: Vybraná konkurence biddovala hodně nepravidelně, takže výsledky z toho nejsou moc adekvátní, tak jsem to zase přepnul na manuální bidding + eCPC:)

  4. David Řezáč napsal:

    Experimetny je zapotřebí sdílet. Sdílím dále v seznamu českých článků o PPC 🙂
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/21/