Pár čísel z Sklik remarketingu

Retargeting u skliku už chvilku běží, tak by to chtělo čísla. Dřív, než jsem stačil napsat hodnocení z mojí strany, tak to udělal Robert na blogu http://www.reklama-ppc.cz/sklik-retargeting-prvni-dojmy-funguje-kde-se-zobrazuji-reklamy-a-co-bannery/

Čísla mám hodně podobná (jsou to čísla pouze za textovou inzerci), ale je jasné, že se to bude lišit klient od klienta.

Podíl celkových návštěv u top 7 serverů podle zobrazení

novinky.cz 31,3%
super.cz 21,3%
sport.cz 8,9%
sreality.cz 3,6%
nova.cz 3,1%
ihned.cz 2,6%
prozeny.cz 2,4%
Celkem 73,3 %

Tyto servery dělají konverze, což je hlavním cílem. V automatickém cílení je mnoho menších webů, které dodávají relativně dost zobrazení – 26,7 % z celku, ale z hlediska kliků, CTR a konverzí je to opravdu bída (7 top webů vs. 1150 menších webů) . Samozřejmě záleží na cílovce. Pokud budete prodávat dětské zboží, tak budou tyto statistiky vypadat trochu jinak a v popředí budou i servery pro maminky. Taky jde vidět, že uživatelé si rádi hrají, protože webové servery mají z ostatních webů větší zastoupení. Z výsledků lze vidět, že dost „finančních“ webů (půjčky apod.) používá sklikovou reklamu.

Pořád to jsou ale české weby, což je hodně velké mínus, protože mnoho uživatelů navštěvuje i zahraniční portály, kam se sklik nedostane.

Porovovnání skliku s GDN nemá moc smysl, protože funkčnost a možnosti jsou úplně rozdílné. Nemluvě o dynamickém remarketingu, který v skliku taky bude, otázka kdy…

Abych si jenom nestěžoval, tak remarketing (retargeting) v skliku funguje, někde lépe, někde o něco hůř, ale účel to splňuje. Uvidíme jak se to bude rozvíjet do budoucna.

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...