Dynamický remarketing pro služby

Google vyslyšel volání zákazníků, kteří nemůžou použít Merchant centrum pro dynamický remarketing a přišel s novinkou – Dynamický remarketing pro služby.

Konečně dynamiku budou moci využívat i weby, které jsou zaměřeny na cestování, letenky, nemovitosti atd. Kompletní informace jsou v nápovědě – https://support.google.com/adwords/answer/6077124?hl=cs&ref_topic=6077046&rd=1

Každý obor má jiný požadavek na data, která se předávají na webu a datový feed.
Proměnné na webu vypadají dost podobně jako u Merchant centra pro produktový remarketing, takže si s tím každý programátor dokáže poradit. Pokud používáte GTM a datovou vrstvu, tak je to ještě jednodušší.

Některé parametry jsou povinné a musí se shodovat s hlavičkou v datovém feedu.

Příklad vlastních parametrů pro letenky:

var google_tag_params = {
flight_destid: „REPLACE_WITH_STRING_VALUE“,
flight_pagetype: „REPLACE_WITH_STRING_VALUE“,
flight_totalvalue: REPLACE_WITH_NUMBER_VALUE };

Kdy datový feed musí tyto pole obsahovat.

Feed nahrajete ve sdílených knihovnách -> firemní údaje.(https://support.google.com/adwords/answer/6072708?&hl=cs&authuser=0)

Omezení pro datový feed – zatím import nepodporuje xml, takže si musíte vystačit s jiným formátem – csv, xls. Drobné editace jsou řešit přímo ve firemních údajích.

Reklamy pak tvoříte podobně jako u produktového remarketingu. Jenom bannery mají omezené kreativy, ale Google se dost snaží tam přidávat nové a nové. Týden zpátky jsem nebyl schopný žádnou kreativu vybrat a dnes se mi jednu vybrat podařilo. Není úplně extra, ale na testování to postačí, než na nějakou další napasujeme bannery.

První dojmy pouze z textové reklamy – má to mnohem větší efekt, než obyč. textový remarketing (CTR je asi 3x vyšší). Uvidíme co bannery. Nevýhoda je, že si na to lidi už dost zvykli, že je to pronásleduje v podobě produktů, takže to chce zajímavou kreativu:)

Díky tomu, že nemáte samostatné Merchant center, tak informace o napárování najdete u značky remarketingu u publik. Což vám může dát i další informace, že některá data vám ve feedu chybí.

dynamicky-remarketing-sluzby

Jedno doporučení na závěr.
Přidejte i textové reklamy, protože část tohoto inventory je dostupná pouze Adwords účtům, takže se k ní jinak nedostanete.

PS: Ve všech účtech by to mělo být do konce měsíce.

Testujte, zkoušejte! Podělte se o první dojmy.

Tomáš Bzirský

Přes 14+ let dělám online marketingu, Business development v e-commerce. Baví mě crypto a nové technologie.

You may also like...